RSS

Aşure

26 Kas

Hani derler ya; her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır diye.. Bence her kadının aşure yapışı da farklıdır. Temelde aynı olan malzemeler dışında – buğday, fasulye, nohut – içine ekleyebileyeceğiniz tüm malzemeler zevkinize kalmış. Kimi az şekerli sever, kimi daha tatlı… Kimi incir eklemez, kimi de kuş üzümü ..Ben en çok süslemeyi severim 🙂 Çocukken annem yaptığı zamanda o aşureleri rengarenk süslemek en büyük keyfimdi.. Bir sanat eseri oluşturuyor gibi özenle süslerdim. Bu sene de çocuklarımla beraber yaptım aşuremi. Ve tabi ki süsleme işini onlara bıraktım. Nar tanelerini tek tek, özene bezene aşurelerin üstünde serpiştirdiklerini görünce duygulandım… Zaman çabuk geçiyordu, dün ben onların yerindeydim bugün benim çocuklarım.. tüm kalbimle Allah’ıma şükrettim..

Gelelim aşuremin tarifine. Tarifim tabi ki annemden 🙂

Malzemeler :

500 gr. buğday

1 su bardağı fasulye

1 su bardağı nohut

1 çay bardağı kuru üzüm

9-10 tane Kuru kayısı

4-5 tane kuru incir

Kuş üzümü

4 su bardağı toz şeker

Malzemelerin hepsini pişirmeden 7- 8 saat önceden ıslatıyoruz. Buğdayı büyükçe bir tencereye alıp üzerine 3 lt. kadar su ekliyoruz. Kısık ateşte pişirmeye bırakıyoruz.

Diğer yandan fasulye ve nohutu ayrı ayrı kaynatıp, iyice yumuşatıyoruz.

Kuru kayısı, kuru incir, kuru üzümü kısık ateşte 10-15 dk. kadar kaynatıyoruz.

Bu arada buğdayın iyice yumuşamış olmasına dikkat ediyoruz. Un çorbası kıvamına gelince fasulye ve nohutu süzüp buğdayın içine ekliyoruz. Kısıka ateşte -altının yanmamasına dikkat ederek- iyice pişiriyoruz. Daha sonra içine kayısı, incir, üzüm, kuş üzümü vs. ekliyoruz. Son olarak toz şekerimizi ekleyip biraz daha kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz.  Bu esnada kıvam çok koyu olursa sıcak su ekleyip, biraz daha pişirebilirsiniz.

Aşure sıcak iken kaplarımıza boşaltıyoruz. Üstünü isteğimize bağlı olarak ; tarçın, nar, ceviz,antep fıstığı, kuş üzümü vs. ile süslüyoruz.

Allah evimizin, mutfağımızın bereketini arttırsın duasıyla afiyet olsun diyorum..

 
Yorum yapın

Yazan: 26 Kasım 2012 in TATLILAR

 

Etiketler: , , , , , , , ,

Yorum bırakın