RSS

Muzlu Kubbe (Saddamın Füzesi)

05 Nis

İnanır mısınız bilmem ama benim tarif defterimde bu tatlının adı Saddam ‘ın Füzesi  …. Bazen biz hanımların yaratıcılığına hayran kalıyorum 🙂 Ama ben tatlının adını daha barışçıl olması adına Muzlu Kubbe olarak değiştiriyorum. Çok leziz bir pasta …Tavsiye ediyorum..

 

                                                                                                                                                                                            MUZLU KUBBE

Muhallebisi:

1 kg. süt

9 çorba kaşığı un

6 çorba kaşığı şeker

100 gr. margarin

Hazır çikolatalı kek

3-4 adet muz

Yapılışı :

Yuvarlak bir borcama streç film sarıp bir kat  kek  koyuyoruz.

 Bu şekildeki Borcam da pasta daha güzel şekilleniyor. O yüzden resmini koymak istedim.

Keki çok hafif ıslatıyoruz.  Borcamın Şeklini alacak şekilde hafifçe bastırıyoruz.

Bu arada süt, un, margarin ve şekeri pişiriyoruz . Biraz soğuduktan sonra içine ince dilimler halinde 3- 4 tane muz doğruyoruz.

Muhallebiyi muzlarla karıştırıp, borcamdaki kekin üstüne döküyoruz.  Üstüne kekin diğer katını ekleyip, buzdolabında bekletiyoruz.( Tercihim , tatlının servisten bir önceki gece yapılmasıdır)

Servi zamanı ters çevirip, üzerine sos döküyoruz. Ben hem görünüm olarak hem de tat olarak çok yakıştığı için Dr. Oetkerin Beyaz Çikolata Sosu’nu kullanıyorum. Sosu pişirip soğuyunca pastanın üzerine döküp, kakao ile süslüyorum.

Tarifteki sos çikolatalı v e tarifi şöyle;

Çiğ Krema

1 su bardağı pudra şekeri

3 çorba kaşığı un

1 paket kakao

125 gr. margarin

Margarini eritip, diğer malzemleri katıp iyice çırpıyoruz. Pastanın üzerine döküyoruz.

Hangi sosu tercih edeceğinizi bilemiyorum, ama her türlü çok lezzetli oluyor.

AFİYET OLSUN….

 
Yorum yapın

Yazan: 05 Nisan 2011 in TATLILAR

 

Etiketler: , ,

Yorum bırakın