RSS

Erik Suyu

13 Ağu

 

Bahçemdeki erik ağacının, o güzel kırmızı erikleriyle sık sık yapıyorum, erik suyunu. Özellikle Ramazan’da iftar ve sahurlarınız için oldukça ideal..Özellikle bu sıcak yaz günlerinde 🙂  Ben genelde erikleri toplayıp, yıkayıp buzdolabı poşetine koyup dondurucuma atıyorum. İhtiyacım oldukça çıkartıp kendi meyve suyumu kendim yapıyorum. O yüzden tam ölçü kullanarak yapıyorum desem inanın yalan olur. Yine de bu kez yaptığımda biraz ölçülendirmeye çalıştım 🙂

Malzemeler :

1 kg. kırmızı erik

3 su bardağı toz şeker ( şekeri isteğinize bağlı olarak 2 bardak da kullanabilirsiniz)

Su ( yaklaşık 1,5 -2   litre kadar su )

Eriklerimizi yıkayıp tencereye alıyoruz, üzerlerini 4-5 parmak geçecek kadar su ve şekerimizi ekleyip kaynatıyoruz. Erikler iyice pişince altını kapatıp, ılınınca süzgeçle iyice süzüyoruz. Tercihen soğutulup servis yapılmasını öneriyorum.

AFİYET OLSUN..

 

 

Etiketler: ,

Bir Cevap Yazın

 
