RSS

Şekerpare

20 May

Bugün bir duaya davetliydim. Kuran’ımızı okuduk, dualarımızı ettik ( Allah kabul etsin inşallah ). Sıra yemek servisine gelince bende aldım elime makinami bu harika şekerparelerin ve nefis tavuk-pilavın resmini çektim.

Dostluk  kavramını bize bu kadar derinden tanıtan,hala böyle komşular varmış dedirten, kapılarının her zaman bize açık olduğunu bildiğim, kendileri güzel gönülleri güzel olan başta Saadet Teyzem’e , Aysel Ablam’a ve Sevgi Ablam’ a sonsuz teşekkürler. Bu arada, çok leziz mutfakları vardır ve Rize’liler. Fasulye turşusu, laz böreği, fasulye kavurması sözü aldım 🙂 Tabi bayıla bayıla yediğim mıhlama yı da unutmuyorum 🙂

Gelelim Şekerpare’nin tarifine;

Malzemeler

200 gr. yumuşak margarin

2 yumurta

3 fincan şeker

Aldığı kadar un

1 kabartma tozu

Şerbeti

3,5 su bardağı toz şeker

4 bardak su

1/4 limon suyu

Bütün malzemeleri güzelce karıştırıp , hamurumuzu yoğuruyoruz. Burda margarin markası önemli, çünkü bazı margarinler fazlasıyla su bırakıyorlar. Asıl tarifte kullanılan margarin Rama imiş, ancak Aysel Abla bu şekerparelerde Ülker’in stik margarinlerinden kullanmış, gayet güzel olmuş.  Un eklendikten sonra hamur yumuşak kıvamda olmalı, neredeyse ele yapışır kıvamda gibi. Yuvarlayıp tepsiye diziyoruz, 180 C da kızarana kadar pişiriyoruz.

Şerbetini, bir tencereye alıp kaynatıyoruz. İçine 1/4 limonun suyunu katıp, ateşten alıyoruz.

Şerbet soğuk, kurabiyeler sıcak iken şerbetini ekleyip, üzerini kapatıyoruz.

 
1 Yorum

Yazan: 20 Mayıs 2011 in Genel, TATLILAR

 

Etiketler:

One response to “Şekerpare

  1. belguzar

    03 Haziran 2011 at 15:00

    hayırlı cumalar tatlı nefıs gorunuyor wordpress ben açamıyorum yenılememi var acaba blogspotlara yazı resım eklıyemıyorum teşekkürler

     

Bir Cevap Yazın

 
