RSS

Çilekli Tart

20 Nis

 

 Bugün doğumgünüm… 31 seneyi tamamladım hayatımda.. Herşeyden önce Allah’ ıma binlerce kez şükürler olsun. Bana nasib ettiği tüm güzellikler için; benim için takdir ettiği tüm sıkıntılarım için… Hepsi çok önemli hayatımda…

Kendim için yaptım bugün tatlımı… Çok da güzel oldular bence, beğendim 🙂

Gelelim tarifine; hamurdan ufak tart kalıplarında yaklaşık 12 tane çıkıyor. Aradaki muhallebi bendeki tarifte 1 kg. süt  ile yapılıyor. Ama 1 kg. süt ile yaptığınız zaman muhallebi artıyor. Bu yüzden muhallebi ölçülerinin  yarısını kullandım yeterli oldu .

Malzemeler

Tart hamuru:

150 gr. oda sıcaklığında margarin

1 yumurta

2 su bardağı un

2 yemek kaşığı toz şeker

1paket kabartma tozu

Muhallebi:

1,5 kahve fincanı un

1,5 kahve fincanı toz şeker

500 ml. süt

vanilya

Tart hamurunun malzemelerini yoğurup, tart kalıplarına yerleştiriyoruz. 180 C de pişiriyoruz.  Muhallebimizi pişirip, mikserle çırpıyoruz. Pişen tart hamurlarını kalıplarından çıkarıp üst kısımına muhallebi koyuyoruz. Muhallebinin üzerine çilek koyuyoruz.Daha sonra Dr. oetker’in meyveli sosunu 1 çay bardağı su ile pişirip son olarak onu ekliyoruz.

Hazır sos kullanmak istemezseniz size şöyle bir tavsiyem olabilir. 250 gr. kadar çileği 1 çay bardağı pudra şekeri ile rondodan geçiririp, buzdolabında bekletirseniz harika bir sos oluyor. Bu sosu başka bir çilekli tatlımda kullandım. Önümüzdeki günlerde onun da tarifini ekleyeceğim. Eğer muhallebisi fazla olsun isterseniz, sütü 1 litreye unu ve toz şekeri de 3 kahve fincanına çıkarmanız yeterli.

AFİYET OLSUN…

 
1 Yorum

Yazan: 20 Nisan 2011 in TATLILAR

 

Etiketler: , , ,

One response to “Çilekli Tart

  1. vintage peony

    01 Mayıs 2012 at 15:00

    bugün misafirlerime yapıcam bu tarifi 🙂

     

Bir Cevap Yazın

 
