RSS

Çokodamlalı Kurabiye

18 Nis

Haftasonu yaptığım bir diğer kurabiye de bu kurabiyeler. Ülker in Kurabiyem serisinde bu kurabiyelerden  varya ,işte ben onların tam anlamıyla hastasıyım 🙂 Ama al al nereye kadar , yapılabilir olmalı dedim ve biraz araştırdım internette. Birçok tarif var hemen hemen hepsinde aynı malzemeler var. Ben kendi deneyimimce söylüyorum , tariflerin çoğu oldukça yağlı . Bazılarında hem margarin hem sıvı yağ bir arada kullanılmış. Tereyağlı tariflerde var, ben tereyağını çok severim ve onu kullandım. Ve sıvıyağı tariften çıkardım.

Malzemeler

125 gr. yumuşamış margarin veya tereyağı

1,5 su bardağına yakın ( 1 bardak + 2 çorba kaşığı) toz şeker

1 yumurta

1 çay kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 su bardağı damla çikolata

Aldığı kadar un ( yaklaşık 2 su bardağı gibi un alıyor)

Yağı , şekeri , yumurtayı elimizle  iyice karıştırıp, krema kıvamına getiriyoruz. Sonrasında tuz, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip azar azar unu katıyoruz. Hamuru iyice yoğurduktan sonra çikolataları ekleyip, hafif bir şekilde karıştırıp, şekil verip tepsiye diziyoruz. 180 C fırında üzerleri biraz pembeleşene kadar pişiriyoruz. Fırında kalma süresine dikkat etmenizi tavsiye ederim , çünkü zaten biraz kıtır kurabiyeler; çok pişerlerse iyice kıtırlaşabilirler 🙂

AFİYET OLSUN….

 

Etiketler: , , , ,

Bir Cevap Yazın

 
