RSS

Çiçek Kurabiye ( Kızımın Nefis Kurabiyeleri)

17 Nis

Merhabalar… Bir hafta sonunu daha bitirdik havalar hala soğuk 😦  Evdeydik bütün hafta sonu ama iyi oldu bir yandan, özellikle kızım için… Beraber mutfaktaydık haftasonu.. Kurabiyeler yaptık birlikte.. Biri bu çiçekli kurabiyeler… Daha önce de yapmıştık bu kurabiyelerden ama bu sefer biraz daha renklendirdik. O kadar eğlenceliydi ki , oyun hamuru gibi geldi kızıma kurabiye hamuru. Önce çiçekler renkli olsun dedik, sonra yapraklar ekledik, hatta gül bile yaptık . Daha doğrusu bu sarı gülleri tamamıyle kızım yaptı.

Bayıldım , çok hoşuma gitti ne yalan söyleyeyim 🙂 Maşallah diyorum güzel kızıma… Kurabiyenin yapımı oldukça kolay ama görünüm olarak da çok güzeller.

Malzemeler:

1 paket yumuşamış margarin

1 su bardağı pudra şekeri

1 yumurta

Aldığı kadar un ( Ben yaklaşık 3,5 su bardağı un kullandım )

Yumuşak margarini, yumurtayı ve pudra şekerini bir kaba koyuyoruz. Üzerine yavaş yavaş unu ekliyoruz. Unun hepsini birden eklememenizi tavsiye ediyorum. Çünkü o zaman hamuru toparlamak biraz daha zor oluyor. Biraz yoğurup biraz un ekliyoruz, kıvamını bulana kadar bu işleme devam ediyoruz. Sonra hamurun bir kısmına 2 çorba kaşığı kadar kakao ekliyoruz. ( Ben birkaç parçaya böldüm, onlara da gıda boyaları ekledim) Sonra hamurlardan ufak yuvarlaklar yapıp çiçek şekline getiriyoruz. Tepsimize yerleştirip 180 c fırında pişiriyoruz.

Sizde çocuklarınızla mutfakta vakit geçirmekten keyif alıyorsanız mutlaka deneyin derim. Çok eğleniyorlar… Sonuçta buna değer 🙂 Ayrıca kızım, kurabiyelerin ismini  ” Kızımın Nefis Kurabiyeleri” koymamı istedi 🙂 Eee koymazsam olmaz tabii 🙂       

AFİYET OLSUN….

 
 

Etiketler: , , , ,

One response to “Çiçek Kurabiye ( Kızımın Nefis Kurabiyeleri)

  1. nural

    17 Nisan 2011 at 15:00

    süperrrr aferin cnm yeğenim bnm

     

Bir Cevap Yazın

 
