RSS

Kivili Sütlü Tatlı ( Yeşil Gözlüm)

01 Nis

                     

Bu tatlı tamamıyle kendi tarifim :) Yaptığımız jöleli pastayı afiyetle yerken , en beğendim jöle tadının kivili jöle olduğunu farkettim. Ve bunu başka bir tatlıda daha kullanmalıyım derken bu tarif geldi aklıma. Aslında tatlının alt katında kullandığım muhallebiyi hemen hemen bütün sütlü tatlılarımda kullanırım. Hem kıvamı hem de tadı güzel oluyor. Aynı muhallebiyle yaptığım başka bir tatlıyı da önümüzdeki günlerde sizinle paylaşacağım. Umarım beğenirsiniz…

Muhallesi

Yarım paket margarin

1 su bardağı un

1,5 su bardağı toz şeker

1 kg. süt

Margarinü eritip unu azıcık kavuruyoruz. Üzerine yavaş yavaş sütü ve şekeri ekleyip iyicene pişiriyoruz. Ocaktan aldıktan sonra 10 -15 dk. kadar mikserle çırpıyoruz.

Sonra bu muhallebiyi bir Borcam a döktüm. Biraz soğuduktan sonra üzerine ince kivi dilimleri doğradım.

                     

Daha sonra sıcak suda erittiğimiz jöleyi yavaşça üstlerine döktüm.

                     

Ben beğendim. Siz de beğenirsiniz umarım… AFİYET OLSUN…

                     

Ben yapıp hemen resmini çekmek istediğimden muhallebim tam katılaşmamıştı. Aslında servisten önce 5-6 saat buzdolabında bekletmek daha iyi oluyor.

 
3 Yorum

Yazar 01 Nisan 2011 in TATLILAR

 

Etiketler: , , , ,

3 responses to “Kivili Sütlü Tatlı ( Yeşil Gözlüm)

  1. nurcan singer

    01 Nisan 2011 at 15:00

    ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

     
  2. emine

    14 Ocak 2013 at 15:00

    hala margarin kullaniliyor bu ulkede:(

     

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

